Regulamin Rady Chorągwi Podkarpackiej ZHP


Rozdział I
Postanowienia ogólne


1. Rada Chorągwi Podkarpackiej ZHP (zwana dalej Radą) jest władzą uchwałodawczą chorągwi w zakresie określonym przez Statut ZHP.


Rozdział II
Zadania Rady


2. Zadania Rady określone są w Statucie ZHP, w szczególności w §§ 44, 47, 57, 59, 80 oraz w punktach 58-60. Ordynacji wyborczej ZHP. Rada:
a) decyduje o najważniejszych sprawach chorągwi
b) w wypadku konieczności dokonania w trakcie kadencji władz chorągwi wyborów uzupełniających – powodujących, że liczba osób wybranych w skład danej władzy w trakcie kadencji będzie większa niż połowa liczebności danej władzy określona przez zjazd chorągwi – dokonuje tych wyborów
c) stwierdza nieważność uchwał zjazdów hufców oraz zbiórek wyborczych hufców i rejonów hufców
d) zwołuje zjazd nadzwyczajny chorągwi (z własnej inicjatywy lub na żądanie 1/3 komend hufców)
e) ocenia realizację uchwał zjazdu chorągwi i uchwał własnych
f) przyjmuje kierunki pracy chorągwi oraz ocenia ich realizację
g) ocenia realizację planu pracy chorągwi, w tym planu kształcenia
h) decyduje w sprawach członkostwa chorągwi w organizacjach lokalnych i regionalnych.
3. Rada ma obowiązek współdziałania z innymi władzami chorągwi.
4. Rada działa przez zebrania Rady, zebrania komisji i zespołów oraz czynności służbowe Przewodniczącego Rady.

Rozdział III
Członkowie Rady


5. Członkowie Rady mają prawo:
a) uczestniczyć we wszystkich formach działalności Chorągwi Podkarpackiej ZHP
b) uczestniczyć w przygotowaniu i podejmowaniu uchwał Rady
c) wnosić własne projekty uchwał i innych dokumentów Rady
d) zgłaszać wnioski, propozycje rozwiązań organizacyjnych i programowych, zapytania i interpelacje, wypowiadać się i składać oświadczenia
e) uzyskiwać od Komendanta Chorągwi wszelkie informacje, dotyczące działalności chorągwi, w tym informacje finansowe i majątkowe, po wcześniejszym poinformowaniu Przewodniczącego Rady.
6. Członkowie Rady mają obowiązek:
a) wspierać własnym przykładem harcerskie wartości wychowawcze, przyczyniać się do realizacji celów ZHP, urzeczywistniać interes i dobro ZHP
b) aktywnie i odpowiedzialnie uczestniczyć we wszelkich pracach Rady oraz komisji i zespołów, do których zostali powołani
c) współdziałać z środowiskami harcerskimi chorągwi, informować je o pracach Rady i własnym w nich udziale, zasięgać opinii środowisk w sprawach dla nich istotnych
d) w swojej pracy w Radzie kierować się dobrem dzieci i młodzieży zrzeszonych w środowiskach chorągwi.
7. Mandat członka Rady wygasa w czasie trwania kadencji na skutek:
a) ustania członkostwa ZHP
b) rezygnacji z mandatu
c) odwołania ze składu Rady lub odwołania samej Rady
d) prawomocnego orzeczenia sądu harcerskiego powodującego wygaśnięcie mandatu członka Rady
e) skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione z winy umyślnej
f) zmiany sytuacji życiowej doprowadzającej do kolizji z postanowieniem, o którym mowa w § 37 ust. 2 pkt 7) Statutu ZHP
g) zajścia kolizji, o której mowa w § 37 ust. 3 pkt 7) .
8. Odwołanie ze składu Rady może nastąpić w wypadku określonym w § 44 ust. 4 Statutu ZHP, w tym, jeżeli członek Rady nie wypełnia obowiązków wynikających z pkt. 6 niniejszego Regulaminu. Wniosek w tej sprawie przedstawia Przewodniczący Rady.
9. O wygaśnięciu mandatu członka Rady, Przewodniczący Rady informuje niezwłocznie członków Rady.
10. Wygaśnięcie mandatu członka Rady stwierdza Rada w formie uchwały.
11. W wypadku wygaśnięcia w trakcie kadencji mandatu członka Rady, wybór uzupełniający dokonywany jest przez Radę na podstawie § 44 ust. 1 Statutu ZHP.


Rozdział IV
Przewodniczący Rady


12. Na pierwszym zebraniu Rada wybiera ze swojego grona Przewodniczącego.
13. W razie powstania wakatu na funkcji Przewodniczącego Rady, Rada niezwłocznie dokonuje wyboru nowego Przewodniczącego, nie później niż na najbliższym posiedzeniu Rady.
14. Przewodniczący Rady:
a) kieruje pracami Rady
b) reprezentuje Radę na zewnątrz
c) organizuje pracę Rady, w tym może przydzielić określoną tematykę poszczególnym członkom Rady
d) prowadzi zebrania Rady
e) proponuje porządek obrad Rady
f) utrzymuje stały kontakt z Komendą Chorągwi i pozostałymi władzami chorągwi
g) występuje w imieniu pracodawcy w stosunku do Komendanta Chorągwi
h) w miarę możliwości bierze udział w posiedzeniach innych władz chorągwi.


Rozdział V
Komisje i zespoły


15. Komisje i zespoły są wewnętrznymi organami Rady, przy czym komisje mają charakter stały, natomiast zespoły mają charakter doraźny.
16. Komisje powołuje Rada, ustalając ich zadania i skład. W skład komisji wchodzą członkowie Rady.
17. Komisją kieruje przewodniczący. Przewodniczącego wybierają i odwołują członkowie komisji spośród członków Rady. Jeżeli komisja nie jest w stanie dokonać wyboru przewodniczącego, wyboru dokonuje Rada.
18. Prace komisji odbywają się na zebraniach komisji oraz za pomocą elektronicznych środków komunikowania się na odległość.
19. Zebrania komisji zwołuje w porozumieniu z Przewodniczącym Rady przewodniczący komisji, wyznaczając termin, miejsce i porządek obrad. Do udziału w zebraniach komisji przewodniczący komisji może zaprosić inne osoby.
20. Komisje mogą podejmować decyzje o charakterze wewnętrznym i zajmować stanowiska. Komisje przedstawiają Radzie projekty uchwał, stanowiska, wnioski, propozycje rozwiązań organizacyjnych, programowych i innych, w sprawach, do których zostały powołane.
21. Decyzje komisji zapadają zwykłą większością głosów, przy czym w podejmowaniu decyzji musi wziąć udział co najmniej połowa składu komisji.
22. Z prac komisji sporządza się notatkę, którą w formie elektronicznej przekazuje się Przewodniczącemu Rady w terminie dwóch tygodni od dnia ich zakończenia.
23. Komisje przyjmują roczne plany pracy, których wykonanie jest analizowane raz w roku, na zebraniu Rady.
24. Postanowienia pkt. 16-22 niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio do zespołów.


Rozdział VI
Zebrania Rady


25. Zebrania Rady są zwoływane co najmniej trzy razy w roku przez Przewodniczącego Rady lub inną osobę z jego upoważnienia. Zebranie Rady może zwołać także Komisja Rewizyjna Chorągwi z własnej inicjatywy lub na wniosek 1/3 członków Rady albo 1/3 komend hufców.
26. W zebraniach Rady uczestniczą:
a) z głosem decydującym: członkowie Rady
b) z głosem doradczym: Komendant Chorągwi, członkowie Komendy Chorągwi oraz przedstawiciele Komisji Rewizyjnej Chorągwi i Sądu Harcerskiego Chorągwi
c) w charakterze gości: członkowie zwyczajni ZHP z przydziałem służbowym na terenie chorągwi pełniący funkcje instruktorskie, przedstawiciele chorągwi we władzach naczelnych oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Rady.
27. Osoby wymienione w pkt. 26 c) niniejszego Regulaminu zobowiązane są potwierdzić swoją obecność na zebraniu Rady Przewodniczącemu Rady najpóźniej 14 dni przed zebraniem.
28. Najpóźniej na 28 dni przed zebraniem zawiadamia się uczestników zebrania o dacie i godzinie zebrania. W szczególnie uzasadnionych wypadkach termin ten może ulec skróceniu.
29. Najpóźniej na 7 dni przed zebraniem zawiadamia się uczestników zebrania o miejscu zebrania oraz proponowanym porządku obrad.
30. Zebranie Rady prowadzi Przewodniczący Rady lub wyznaczony przez niego przewodniczący obrad. Jeżeli w zebraniu Rady nie uczestniczy Przewodniczący Rady i nie wyznaczył on prowadzącego obrad, to obecni na zebraniu członkowie Rady wybierają spośród siebie przewodniczącego obrad.
31. Rada obraduje na zebraniach według przyjętego w głosowaniu porządku obrad.
32. Rada powołuje na czas zebrania protokolanta, który nie musi być członkiem Rady. Protokolant przekazuje protokół w formie elektronicznej Przewodniczącemu Rady, w terminie dwóch tygodni od dnia zakończenia zebrania. Protokół przyjmowany jest w głosowaniu na kolejnym zebraniu Rady.
33. Przewodniczący obrad udziela głosu w kolejności zgłoszeń, w sprawach umieszczonych w porządku obrad oraz poza kolejnością w sprawach wniosków formalnych.
34. Wnioski formalne mogą zgłaszać członkowie Rady. Wniosek formalny może dotyczyć: zamknięcia dyskusji, ustalenia trybu głosowania, zmiany porządku obrad, ogłoszenia przerwy w obradach, stwierdzenia quorum, powtórnego przeliczenia głosów oraz wykładni Regulaminu Rady. Przed głosowaniem wniosku formalnego dopuszcza się jedną wypowiedź za wnioskiem i dwie wypowiedzi przeciw wnioskowi.
35. Osoby uczestniczące w zebraniu Rady z głosem doradczym i w charakterze gości mają prawo zabrać głos za zgodą przewodniczącego obrad.
36. Głos w dyskusji lub oświadczenie nie może trwać dłużej niż 5 minut. Ta sama osoba co do tej samej kwestii może zabierać głos tylko dwa razy, po raz drugi – również nie dłużej niż 5 minut. O przedłużeniu czasu przemówienia lub o udzieleniu głosu dodatkowo decyduje przewodniczący obrad.
37. Głosowania na zebraniach Rady odbywają się w trybie jawnym, chyba że Rada postanowi inaczej. Tryb tajny nie może dotyczyć głosowania wniosku formalnego. Wybory do władz dokonywane przez Radę odbywają się w głosowaniu tajnym, chyba, że uprawnieni do głosowania jednogłośnie postanowią inaczej.
38. Rada z ważnych powodów, w szczególności dotyczących spraw osobowych może podjąć uchwałę o obradowaniu niejawnym. W takim wypadku w zebraniu Rady mają prawo uczestniczyć tylko członkowie władz chorągwi. Za zgodą Rady w obradach niejawnych mogą uczestniczyć inne osoby bezpośrednio związane z omawianymi w trybie niejawnym sprawami.
39. Członkowie Rady oraz inni uczestnicy zebrania Rady, komisji i zespołów, potwierdzają swą obecność każdego dnia zebrania, podpisem na liście obecności. Członek Rady powinien usprawiedliwić Przewodniczącemu Rady nieobecność na zebraniu Rady, najpóźniej w ciągu dwóch tygodni od dnia zebrania.


Rozdział VII
Uchwały Rady


40. Projekty uchwał mogą wnosić: członkowie Rady, komisje i zespoły Rady, Komendant Chorągwi, Komenda Chorągwi, Komisja Rewizyjna Chorągwi i Sąd Harcerski Chorągwi.
41. Projekty uchwał wraz z uzasadnieniem i oznaczeniem wnioskodawców powinny być kierowane do Przewodniczącego Rady. Składa się je w formie elektronicznej Przewodniczącemu Rady, nie później niż na 21 dni przed zebraniem Rady.
42. Do rozpatrzenia projektu uchwały, za wyjątkiem projektu wnoszonego przez komisję Rady, Przewodniczący Rady wyznacza komisję wiodącą, jednocześnie przekazując projekt do wiadomości pozostałych komisji, które mogą wyrazić o nim opinię.
43. W razie wniesienia więcej niż jednego projektu uchwały dotyczącego tej samej sprawy, Przewodniczący Rady kieruje te projekty do łącznego rozpatrzenia przez komisję wiodącą.
44. W posiedzeniach komisji wiodącej ma prawo uczestniczyć upoważniony przedstawiciel wnioskodawcy.
45. Komisja wiodąca może rekomendować projekt uchwały bez poprawek, wnioskować o przyjęcie projektu z poprawkami, w tym przedstawiając warianty do decyzji Rady, lub wnioskować o odrzucenie projektu.
46. Komisja wiodąca po rozpatrzeniu projektu uchwały przekazuje go Przewodniczącemu Rady, wraz z omówieniem zmian dokonanych w stosunku do pierwotnego projektu, najpóźniej na 10 dni przed zebraniem Rady. Jeżeli komisja wiodąca nie rozpatrzy projektu, projekt uważa się za rozpatrzony bez poprawek.
47. Przewodniczący Rady najpóźniej na 7 dni przed zebraniem Rady przesyła członkom Rady wszystkie wniesione projekty uchwał oraz inne materiały. Projekty uchwał lub inne materiały, które zostaną doręczone członkom Rady w terminie późniejszym nie będą przedmiotem obrad, chyba że Rada w porządku obrad uwzględni ich rozpatrzenie bezpośrednio na zebraniu Rady.
48. Przewodniczący Rady może nie uwzględnić w proponowanym porządku obrad projektu uchwały, co do którego komisja wiodąca wnioskowała za odrzuceniem. W takim przypadku wnoszący projekt może na zebraniu Rady wnioskować o wprowadzenie tego projektu do porządku obrad.
49. Głosowanie nad uchwałą zarządza przewodniczący obrad po zamknięciu dyskusji merytorycznej. Zamknięcie dyskusji następuje po wyczerpaniu listy mówców lub przyjęciu wniosku formalnego dotyczącego zamknięcia dyskusji. Głosowanie odbywa się w takiej kolejności, że najpierw głosuje się wniosek o odrzucenie projektu w całości, jeżeli wniosek taki został postawiony, a następnie poprawki do projektu uchwały i całą uchwałę wraz z tymi poprawkami. W przypadku wniesienia kilku poprawek, w pierwszej kolejności głosuje się poprawki, których przyjęcie lub odrzucenie rozstrzyga o innych poprawkach. Kolejność głosowań ustala przewodniczący obrad. Wnioskodawca może przyjąć proponowaną zmianę jako autopoprawkę, której nie poddaje się pod głosowanie, o ile żaden z członków Rady temu się nie sprzeciwi. Uchwały, wnioski i poprawki przeciwstawne bądź alternatywne poddaje się pod głosowanie wyłącznie „za”. Za przyjętą uznaje się uchwałę, wniosek lub poprawkę, która uzyskała zwykłą większość głosów.
50. Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania. Przy obliczaniu większości głosów uwzględnia się tylko głosy oddane za i przeciw uchwale. Prawomocność Rady do podejmowania uchwał oblicza się w stosunku do liczby sprawujących mandaty członków Rady.
51. Uchwały Rady w sprawach osobowych i wyborczych podejmowane są na zasadach określonych w Statucie ZHP.
52. W sprawach niecierpiących zwłoki Przewodniczący Rady zarządza głosowanie nad projektem uchwały za pomocą poczty elektronicznej, bez konieczności zwołania zebrania Rady. Głosowanie musi być poprzedzone przesłaniem projektu uchwały oraz umożliwieniem wypowiedzenia się wszystkim członkom Rady na internetowej grupie dyskusyjnej Rady. Podejmowanie uchwał w tym trybie nie może dotyczyć spraw osobowych i wyborczych.
53. Uchwały Rady podpisuje przewodniczący obrad i z urzędu Przewodniczący Rady.
54. Tryb i sposób ogłaszania uchwał określa odrębna uchwała Rady.


Rozdział VIII
Zapytania i interpelacje


55. Członkowie Rady mogą zadawać ustne lub pisemne zapytania oraz składać pisemne interpelacje do władz chorągwi, a do władz naczelnych za pośrednictwem przedstawicieli chorągwi w danej władzy naczelnej.
56. Zapytanie dotyczy zwłaszcza potrzeby uzyskania określonej informacji o faktach i wyjaśnień. Interpelacja dotyczy spraw o istotnym znaczeniu, może mieć charakter interwencji w sprawach ważnych dla chorągwi i Rady.
57. Odpowiedź na zapytanie może być pisemna lub ustna, może być udzielona na zebraniu Rady.
58. Składający interpelację powinien otrzymać odpowiedź w ciągu dwóch tygodni od jej złożenia, lecz nie później niż na najbliższym zebraniu Rady. Jeżeli z uwagi na obszerność odpowiedzi bądź zawiłość tematyki przygotowanie odpowiedzi w terminie krótszym niż dwa tygodnie nie było możliwe, zobowiązany do odpowiedzi informuje na zebraniu Rady o przyczynach jej nieudzielania.
59. Przewodniczący obrad informuje Radę na zebraniu o treści złożonych pisemnych zapytań i interpelacji w odrębnym punkcie porządku obrad. Dla wykonania tego obowiązku składający interpelację lub zapytanie informuje o tym w formie elektronicznej Przewodniczącego Rady najpóźniej 3 dni przed zebraniem Rady.
60. Jeżeli zdaniem składającego interpelację odpowiedź uzyskana przed rozpoczęciem zebrania Rady nie jest zadowalająca albo został przekroczony dwutygodniowy termin, może on wnioskować na zebraniu Rady o umieszczenie interpelacji w porządku obrad. W takim przypadku odpowiedź na interpelację może wiązać się z dyskusją członków Rady i ustnymi wyjaśnieniami interpelowanego.


Rozdział IX
Postanowienia końcowe


61. Obsługę kancelaryjno-techniczną Rady zapewnia Komenda Chorągwi.
62. Korespondencja związana z funkcjonowaniem Rady przesyłana jest w postaci elektronicznej. Dotyczy to w szczególności przesyłania zawiadomień o terminie i miejscu zebrania, proponowanym porządku obrad, projektów uchwał, zapytań i interpelacji. Właściwym adresem do korespondencji jest adres poczty elektronicznej w domenie lub subdomenie zhp.pl, zhp.net.pl lub gmail.com, zadeklarowany Przewodniczącemu Rady przez członków Rady, uczestników zebrań Rady z głosem doradczym oraz inne osoby zaangażowane w prace Rady.
63. Pomiędzy zebraniami członkowie Rady mogą wykorzystywać inne elektroniczne środki komunikowania się na odległość, w szczególności internetową grupę dyskusyjną Rady.
64. Osoby zaangażowane w prace Rady, mające dostęp do danych osobowych i innych danych, których ujawnienie mogłoby naruszyć czyjekolwiek dobra osobiste lub interes ZHP, są zobowiązane do zachowania ich w tajemnicy, jako tajemnicy służbowej ZHP.
65. Zasady i sposób finansowania Rady określa odrębna uchwała Rady.
66. Bieżącej wykładni Regulaminu Rady dokonuje przewodniczący obrad. Od decyzji przewodniczącego obrad przysługuje odwołanie do Rady, która rozstrzyga o wykładni Regulaminu Rady w głosowaniu.

  KDSPP NIW ROHiS ZHP Akronimy kolor

Jesteśmy członkiem

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany
unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
 
Polityka plików Cookie

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego www.podkarpacka.zhp.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych
lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego www.podkarpacka.zhp.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

- dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, w szczególności pliki
  te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
- utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
- dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach serwisu internetowego www.podkarpacka.zhp.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

- "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług
  wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
- pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
- "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka
  lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
- "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies
w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione
w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu
w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym www.podkarpacka.zhp.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego www.podkarpacka.zhp.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących
z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.
 
Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

     » Przeglądarka Opera
     » Przeglądarka Firefox
     » Przeglądarka Chrome
     » Przeglądarka Internet Explorer
     » Przeglądarka Safari

Z życia hufców

Z życia świetlic